Czym jest nowoczesny copywriting?

24 Sier

Copywriting jest zajęciem cieszącym się coraz większą popularnością. Na przestrzeni paru ostatnich lat zmieniło ono swoje oblicze, co ma nierozerwalny związek z dynamicznym rozwojem wirtualnej rzeczywistości.

Sztuka sprzedaży za pomocą słowa pisanego

O copywritingu mówi się w kontekście reklamy. I nic w tym dziwnego, ponieważ można go śmiało określić jako sztukę sprzedawania produktów lub usług za pomocą słowa pisanego. Jednakże copywriting w nowoczesnym wydaniu musi łączyć w sobie wartości artystyczne oraz techniczne. Dobre i chwytliwe teksty odpowiednio „diagnozowane” przez algorytmy Google rządzą się swoimi prawami. Nawet najlepsza treść przepadnie w internecie, jeśli nie zostaną w niej zastosowane techniki pozycjonowania. Chodzi w tym momencie o zamieszczanie w tekstach odpowiednich fraz kluczowych, dzięki którym strona, na której są publikowane te teksty, poprawia swoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Należy jednak uważać, by ze słowami kluczowymi nie przesadzić, ponieważ Google zinterpretuje treść jako spam.

Plan to podstawa

W skutecznym copywritingu nie ma miejsca na przypadkowość. Oczywiście autor powinien mieć lekkie pióro i zgrabnie ubierać myśli w słowa, aczkolwiek cały tekst powinien być dobrze przemyślany i zaplanowany – tyczy się to również doboru fraz kluczowych. Treści są tworzone zawsze pod konkretnego klienta oraz jego grupę odbiorców.

Dodaj komentarz